41% NEZAOČKOVANÝCH SLOVÁKOV BY VYUŽILO MOŽNOSŤ DAŤ SA OČKOVAŤ VAKCÍNOU SPUTNIK V
Ak by bola možnosť dať sa zaočkovať neregistrovanou vakcínou Sputnik V, využilo by ju 41% nezaočkovaných Slovákov. „Väčší záujem o vakcínu je zo strany mužov, u ľudí vo veku od 55 – 64 rokov a sympatizantov strán OĽaNO a SNS,“ doplnila Denisa Lakatošová z NMS. 26% nezaočkovaných Slovákov ešte nie je rozhodnutých, či by sa dali zaočkovať touto vakcínou.
VÄČŠÍ PROBLÉM AKO VÝROBCA JE NEGATÍVNY POSTOJ K OČKOVANIU
Ak sa pozrieme na tých, ktorí by možnosť dať sa zaočkovať vakcínou Sputnik V nevyužili alebo sa ešte nerozhodli, pre 42% z nich nie je dôvodom ich odmietania samotný výrobca vakcíny, ale ich celkový negatívny postoj k očkovaniu. Títo Slováci by sa nedali zaočkovať ani žiadnou inou vakcínou (zodpovedá to 25% populácie nezaočkovaných Slovákov).
37% Slovákov, ktorí by sa nedali zaočkovať vakcínou Sputnik V, by sa dali zaočkovať akoukoľvek inou registrovanou vakcínou – zodpovedá to 22% populácie nezaočkovaných Slovákov. „Dôvodom, prečo títo Slováci vakcínu Sputnik V odmietajú, je najmä to, že vakcína zatiaľ nie je registrovaná a nie je isté, či po zaočkovaní občan dostane Európsky očkovací preukaz. Dôvody ako nevyhnutnosť abstinencie či geopolitické dôvody sa pri rozhodovaní nejavia ako dôležité,“ dopĺňa výsledky Denisa Lakatošová z NMS.
ROZHODNUTIE ZAKÚPIŤ VAKCÍNY SPUTNIK V POVAŽUJE ZA SPRÁVNE 45% SLOVÁKOV
Toto rozhodnutie schvaľujú predovšetkým muži v porovnaní so ženami, ľudia vo veku 55 – 64 rokov, ľudia so stredoškolským vzdelaním a sympatizanti strany OĽaNO. Za nesprávne ho považuje 26% Slovákov.
Jedná sa predovšetkým o mladých ľudí vo veku 25 – 34 rokov, obyvateľov veľkých miest nad 100 tis. obyvateľov a sympatizantov strán PS, SaS a Za ľudí.
PODROBNOSTI O PRIESKUME
Zber dát bol realizovaný v dňoch od 03. - 05. marca 2021. Online prieskumu cez Slovenský národný panel sa zúčastnilo 1021 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku SR vo veku od 18 - 64 rokov.
PODROBNOSTI O AGENTÚRE NMS MARKET RESEARCH
Prieskum bol realizovaný agentúrou NMS Market Research, ktorá je členom organizácii ESOMAR a SIMAR. Agentúra NMS Market Research je na trhu 22 rokov a predmetom jej skúmania sú tak komerčné prieskumy, ako aj prieskumy zamerané na spoločenské a politické témy.