Slováci, ktorí sa v tomto období vracajú na Slovensko, musia absolvovať dvojtýždňovú karanténu. Mnohí z nich ukončili svoje zamestnanie a teda aj zdravotné poistenie v cudzine, po návrate domov sa tak musia zdravotne poistiť. Všeobecná zdravotná poisťovňa informuje, ako v takomto prípade postupovať.
Hneď na úvod je potrebné zdôrazniť, že nasledujúci postup sa vzťahuje len na prípady vzniku verejného zdravotného poistenia u osoby, ktorej bola nariadená karanténa v súvislosti s ochorením COVID-19.
Ak ste v karanténe, môžete podať prihlášku elektronicky, zaslaním tlačiva na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., alebo telefonicky cez call centrum. Zdravotná poisťovňa takúto prihlášku prijme a spracuje aj bez podpisu.
Ešte predtým však zamestnanci VšZP každú prihlášku osoby nachádzajúcej sa v nariadenej karanténe riadne preveria.
Ak nie je možné podať prihlášku počas karantény, vzniká povinnosť kontaktovať zdravotnú poisťovňu po ukončení karantény, najneskôr do 8 dní.
V prípade, ak ste hospitalizovaní a váš zdravotný stav vám neumožňuje komunikovať,
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou vám určí príslušnú zdravotnú poisťovňu na základe žiadosti poskytovateľa zdravotnej starostlivosti, u ktorého ste hospitalizovaný.
Ak dochádza k zániku a vzniku verejného zdravotného poistenia počas toho istého roka, ste povinní podať prihlášku do tej zdravotnej poisťovne, v ktorej ste boli poistení naposledy. Zdravotná poisťovňa je povinná overiť predchádzajúci poistný vzťah a v prípade nesúladu vás bude informovať.
(preventívne.sk)