12.06.2019, 08:00

Chia jogurt s kivi a čučoriedkami

Chia semienka sú výborným zdrojom energie, podporujú zdravie kostí, spomaľujú starnutie a sú prospešné pre tráviaci trakt, nakoľko sú nabité vlákninou. (2 porcie)

Chia jogurt s kivi a čučoriedkami
Zdroj: Dreamstime.com

Suroviny:


250 g bieleho jogurtu
125 g čučoriedok
120 g kivi (2 ks)
20 g chia semienok

Postup:


1. Čučoriedky rozmixujeme spolu s jogurtom, prípadne si pár kusov necháme na ozdobu.
2. K jogurtu pridáme chia semienka, premiešame a necháme ich zrôsolovatieť, aby jogurt zahustili.
3. Kivi očistíme a pokrájame na menšie kúsky.
4. Jogurt rozdelíme do pohárov alebo misiek a pridáme navrch kúsky kivi, prípadne kivi a jogurt vrstvíme.

Energetická a výživová hodnota 1 porcie:
173 kcal/724 kJ, 6,5 g bielkovín, 5,9 g tukov, asi 2 SJ

Pripravili Katarína Langová (recepty) a Mária Štefáková (výpočet výživovej hodnoty)