22.10.2020, 09:00

Pri nedostatku magnézia môžeme čakať problémy

Magnézium (horčík) je pre ľudský organizmus veľmi dôležitý minerál. Pomáha nášmu telu správne a bezproblémovo fungovať v rozličných situáciách.

Pri nedostatku magnézia môžeme čakať problémy
Zdroj: Pixabay

Je užitočné v tehotenstve, pri športe, ocenia ho srdciari i ľudia vystavený stresu. Naopak, keď nám chýba, čakajú nás pravdepodobne nepríjemnosti a niekedy aj vážne zdravotné problémy.

Magnézium a stres

Mnohí z nás si našťastie uvedomujeme, že stres nie je znakom pracovne úspešného človeka, ale často predvojom vážnych zdravotných problémov. Preto ho neberieme na ľahkú váhu.

Účinky magnézia sa prejavujú napríklad normalizovaním napätia cievnej steny (vysoký krvný tlak), znížením svalového napätia, trasľavosti, kŕčov a vnímania bolesti, znížením výskytu záchvatov migrény, či zmiernením ich priebehu, ale aj zmiernením príznakov chronického únavového syndrómu a zlepšením fyzického a psychického stavu.

Magnézium a srdce


Ľudia, ktorí bojujú s kardiovaskulárnymi problémami pozitívne účinky magnézia pravdepodobne poznajú. Magnézium pomáha v súvislosti s koronálnou chorobou srdca a artériovou hypertenziou. Je samozrejmé, že správny a zdravý životný štýl je pre naše zdravie absolútnym základom, no popri zdravom životnom štýle a vyváženej strave je magnézium naozaj dobrý pomocník.

Magnézium a tehotenstvo


Tehotenstvo je krásna, no aj mimoriadne náročná etapa v živote každej budúcej mamičky. Okrem seba totiž vyživuje aj telo svojho vyvíjajúceho sa dieťatka. Preto je pre zdravie mamy i dieťaťa dostatočný príjem všetkých dôležitých látok kľúčový. Patrí medzi nich aj magnézium.

Počas gravidity totiž hladina magnézia klesá, pričom najnižšie hodnoty dosahuje medzi 24. až 30. týždňom tehotenstva.

V tehotenstve je preto zvýšená spotreba magnézia - s rastom plodu totiž stúpajú nároky na spotrebu magnézia, ktoré sa využíva na stavbu orgánov, tvorbu kostí a vývoj centrálnej nervovej sústavy.

Magnézium a šport


Dobrá správa je, že aj v dnešnej digitálnej dobe veľa ľudí aktívne športuje. Ešte lepšou správou je, že po intenzívnom športovom výkone dokážeme zregenerovať svoje telo napríklad aj doplnením magnézia. Práve táto regenerácia je pre športovcov dôležitá, pretože magnézium má vplýva na svalovú kontrakciu a normálny rytmus srdca. Jeho nedostatok sa okrem iného môže prejavovať ako depresia, apatia, alebo svalová slabosť.

Magnézium a kŕčoch


Svalové kŕče sú nepríjemné nielen bolestivými prejavmi, ale aj tým, že nás často bez varovania dokážu na čas vyradiť z pracovného i osobného života. Aj tu je magnézium dobrým pomocníkom. Pôsobí na tonus hladkých svalov a tak je nápomocné pri zmierňovaní všetkých vyššie spomenutých symptómoch.

Dopĺňanie magnézia


Pri prijímaní doplnkového magnézia, je však veľmi dôležité to, ako efektívne ho dokážeme vstrebať. Aby sa totiž magnézium do nášho organizmu dostalo v čo najväčšom množstve, potrebuje na to správny „nosič“. Jedným z takýchto nosičov je aj kyselina orotová. Kyselina orotová je prirodzene sa vyskytujúca biologická látka, telu vlastná, obsiahnutá aj v mlieku a kolostre. Preto je prirodzeným nosičom pre magnézium a iné minerálne látky a kovy a zároveň zvyšuje ich vstrebávanie.