13.11.2018, 21:00

Chróm potlačí chuť na sladké, zelenina zasýti

Čo robiť, aby sme nemali chuť na sladké? Edukačná sestra z Národného endokrinologického a diabetologického ústavu v Ľubochni Mária Štefáková odporúča chróm, ktorý sa dá kúpiť v lekárni. Zároveň by sme mali jesť celozrnné chleboviny, strukoviny, oriešky, a orechy, ale aj veľa zeleniny.

Chróm potlačí chuť na sladké, zelenina zasýti
Zdroj: Pixabay

Jej rada znie: hlavne nebuďte nikdy hladní. ,,Akonáhle zistíte, že ste hladní, tak siahnete po všetkom, čo je dostupné,“ dodala.

Taktiež by sme nemali kupovať  domov zásoby sladkosti, ktoré by sme inak nezjedli, ale pri pozeraní televízie áno. ,,Pevná vôľa, disciplína, a potom chuť na sladké nebude,“ tvrdí.

A ponúka ešte jeden tip na zlepšenie energie. ,,Do decového pohára dajte šťavu z polovice citróna, na hrot noža škoricu, pomiešajte, a keď sa obe ingrediencie spoja, doplňte vodou z vodovodu a ráno nalačno vypite,“ radí dlhoročná diétna sestra. 

Voda je podľa vhodný pitný režim, škorica pomáha metabolizmu sacharidov a citrón zas obsahuje vitamín C. ,,Vyjasní sa vám tvár a zaručujem vám, že budete plní energie,“ odporúča.  

Podľa doc. MUDr. Emila Martinku z Národného endokrinologického a diabetologického ústavu v Ľubochni je na hlad najlepšia zelenina. ,, Paradajky, uhorky, šalátová zelenina, olivy, mozzarella k tomu nejaká ryba, údený losos. To sú všetko potraviny, ktoré vás zasýtia. Žiadny chlieb, žiadne rožky, žiadna cestovina, ryža či mäso,“ hovorí Martinka.  

Herečka Zuzana Haasová, ktorá žije s diabetom od svojich siedmych rokoch tvrdí, že pri výbere jedla je to jednoduché. ,,K tomu, čo si mám dať inzulín, to nemám jesť, k tomu čo si nemusím dávať inzulín, to môžem, teda zelenina, ale okrem mrkvy, cvikly, hrášku a kukurice. Môžete jesť kvantum zeleniny. Takto to funguje," dodala Haasová.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.