18.03.2020, 08:45

Žiadosť o ošetrovné netreba podať okamžite po vyhlásení karantény

Žiadosť o ošetrovné netreba podať okamžite po vyhlásení karantény, prijatie žiadosti o ošetrovné pobočky Sociálnej poisťovne nepotvrdzujú a žiadosti o dávky posielajte vždy len na jeden mail pobočky.

Žiadosť o ošetrovné netreba podať okamžite po vyhlásení karantény
Zdroj: Pinterest

Sociálna poisťovňa  kapacitne rozšírila mailové brány pobočiek, ktorými možno elektronickým spôsobom požiadať o ošetrovné. Nové e-mailové adresy pre každú pobočku majú nasledujúci tvar, napríklad pre pobočku Banská Bystrica ide o adresu v tvare KoronaBB@socpoist.sk. Každá pobočka má teda od včera dve mailové adresy, na ktoré možno žiadosti o ošetrovné posielať. Nájdete ich tu: Kontakty – pobočky .

Rodičia si v súvislosti s koronavírusom môžu nárok na ošetrovné uplatniť aj spätne

Sociálna poisťovňa zároveň pripomína poistencom, že sa nemusia obávať toho, že by im dávka nebola priznaná, ak sa hneď po vyhlásení karantény telefonicky do pobočky nedovolajú alebo nepošlú žiadosť o ošetrovné. Rodičia si v súvislosti s koronavírusom môžu nárok na ošetrovné uplatniť aj spätne. Nie je potrebné, aby poistenec podal žiadosť o ošetrovné v ten istý deň ako bola škôlka alebo škola uzavretá. Môžu tak urobiť aj v nasledujúcich dňoch – týždňoch. Premlčacia doba na uplatnenie nároku na ošetrovné je tri roky odo dňa, za ktorý dávka patrila.

Sociálna poisťovňa zároveň upozorňuje, že dávky sa riadne vyplácajú všetkým, ktorí na to spĺňajú zákonné podmienky vždy nasledujúci kalendárny mesiac za predchádzajúci kalendárny mesiac. Znamená to, že napr. žiadosť o dávku ošetrovné podaná teraz v marci bude vyplatená najskôr v aprílovom výplatnom termíne pobočky.


Prijatie žiadosti o ošetrovné pobočky Sociálnej poisťovne nepotvrdzujú


  • Sociálna poisťovňa upozorňuje rodičov, ktorí si uplatňujú nárok na ošetrovné z dôvodu uzavretia školského/predškolského zariadenia ich dieťaťa, že nepotvrdzuje prijatie žiadostí. Stačí, ak ich odošlú v mailovej podobe (po vyplnení formulára na stránke www.socpoist.sk) a pošlú na adresu pobočky.
  • Sociálna poisťovňa žiadosť prijme, overí si uzatvorenie daného školského/predškolského zariadenia a sama začne konanie o ošetrovnom. To platí v prípade detí do dovŕšenia 11 roku veku (10 rokov + 364 dní). Od 11 rokov veku dieťaťa treba k žiadosti o ošetrovné aj potvrdenie pediatra, ktoré on pošle priamo do Sociálnej poisťovne.

Zo strany rodičov teda po podaní žiadosti netreba Sociálnu poisťovňu kontaktovať ani telefonicky, ani mailom (možno tak urobiť o niekoľko dní, keď pominie nápor prijímania žiadostí). Po ukončení konania o dávke dostane každý žiadateľ rozhodnutie, ktorým mu bola dávka priznaná. Na toto rozhodnutie má Sociálna poisťovňa maximálnu zákonnú lehotu 60 dní od podania.



Žiadosti o dávky zo Sociálnej poisťovne posielajte vždy len na jeden mail pobočky


Sociálna poisťovňa upozorňuje poistencov, aby svoje mailové žiadosti o dávku (napr. ošetrovné) posielali príslušnej pobočke len na jednu jej mailovú adresu, nie na obe adresy, ktoré má pobočka uvedené v kontaktoch Kontakty – pobočky. Predíde sa tak zbytočnému zaplňovaniu schránok.