24.10.2021, 09:00

Francúzsky výrobca liekov vstupuje na trh s antigénovými testami určenými na samotestovanie

Farmaceutický priemysel predpokladá, že sa testovanie do veľkej miery presunie do domácností.

Francúzsky výrobca liekov vstupuje na trh s antigénovými testami určenými na samotestovanie
Zdroj: TASR/Roman Hanc

Slovensko sa oficiálne nachádza v tretej vlne a každodenné prírastky nových prípadov to potvrdzujú. So stúpajúcimi číslami sa mnohí Slováci opäť obracajú na testovacie odberové miesta. Farmaceutickí výrobcovia liekov poukazujú na fakt, že obyvateľstvo sa bude chcieť testovať častejšie, z pohodlia domova a to z rôznych dôvodov aj bez prítomných symptómov ochorenia.

K zhoršujúcich číslam sa pridružila chrípková sezóna

K zhoršujúcich číslam sa pridružila chrípková sezóna, ktorá bude podľa odborníkov v tomto roku intenzívna. Pre bežného obyvateľa bude náročné rozoznať symptómy chrípky a symptómov SARS-CoV-2 infekcie.

„Vnímame na trhu priestor pre spoľahlivé a rýchle SARS-CoV-2 antigénové testovanie v domácom prostredí. Predpokladáme, že veľká časť testovania sa presunie do domácností. Presnosť nami uvádzaného šetrného nazálneho AG testu je stanovená na úrovni 98,8% a citlivosť na úrovni 97,1%,“ uvádza produkt Peter Húževka, konateľ spoločnosti BOIRON SK.

Jeho veľkou výhodou podľa neho je, že výter sa robí maximálne do hĺbky 2,5 cm od okraja nosnej dierky a manipulácia je vcelku jednoduchá

Samotestovanie v domácom prostredí

Spoločnosť vychádza, pri uvádzaní výrobku na trh, zo spotrebiteľského prieskumu, ktorý bol realizovaný vo Francúzsku a ktorý zisťoval, aká je motivácia rodín a domácnosti k tomu, aby sa samotestovali v domácom prostredí. „Predpokladáme, že motivácie k antigénovému testovaniu v domácom prostredí budú u slovenských spotrebiteľov podobné,“ približuje konateľ Peter Húževka.

Dôvody k samotestovaniu antigénovým testom sú zoradené od najčastejšie uvádzaných, s tým že respondenti mohli označiť viacero možností:


Osobné dôvody (uistiť seba alebo svojich blízkych po kontakte s pozitívnym známym) - uviedlo 42% respondentov
Zdravotné dôvody (po kontakte s pozitívnym známym alebo v prípade pociťovaných príznakov ochorenia) – uviedlo 38% respondentov
Po stretnutí s blízkymi / priateľmi / rodinou – uviedlo 27% respondentov
Voľnočasové dôvody (koncert, reštaurácia...atď.) – uviedlo 26% respondentov
Profesionálne dôvody (práca, seminár, stretnutie s klientom... atď.) – uviedlo 19% respondentov

TEST je certifikovaný Európskou úniou

Výrobné spoločnosti vidia priestor na samotestovanie aj kvôli situácii v slovenskom školstve. Rodič dieťaťa s príznakmi sa chce v školskom roku uistiť, či jeho dieťa nie je šíriteľom nebezpečného vírusu pri prejavoch ochorenia dýchacích ciest.

„Kvalitný, spoľahlivý a v Európskej únii certifikovaný antigénový test určený na samotestovanie, ktorý uvádzame na slovenský trh, bude cenovo atraktívny v porovnaní s cenou testovania na odberových miestach, ale aj v porovnaní so samotestami, ktoré už sú na trhu v lekárňach disponibilné,“ približuje spoločnosť BOIRON SK.

Návod na použitie aj likvidáciu

Antigénové testy určené na domáce použitie obsahujú presný návod na jednoduché použitie a toho, ako zlikvidovať biologický materiál, ktorý by mal spotrebiteľ po správnosti odovzdať späť do lekárne v na to určenom obale (súčasť výrobku).