07.10.2021, 08:00

S príznakmi respiračného ochorenia sa do práce nechodí, upozorňujú hygienici

Hygienici odporúčajú čo najviac obmedziť fyzický kontakt so spolupracovníkmi či klientmi, napríklad využívaním on-line technológií alebo telefonickej komunikácie.

S príznakmi respiračného ochorenia sa do práce nechodí, upozorňujú hygienici
Zdroj: Reuters

Ľudia by v žiadnom prípade nemali navštevovať pracovisko po kontakte s rizikovou osobou alebo s príznakmi respiračného ochorenia. V prípade, že sa symptómy objavia až v práci, je nutné okamžite informovať nadriadeného a izolovať sa. V súvislosti so zhoršujúcou sa pandemickou situáciou to pripomína hovorkyňa Úradu verejného zdravotníctva  Daša Račková.

Dodržiavajte odstupy a používajte rúško

Ak nie je možné zabezpečiť, aby boli pracovníci v kancelárii sami, mali by medzi sebou dodržiavať dostatočné odstupy a mať v spoločnosti spoločnosti kolegov správne nasadené rúško alebo respirátor. „Rúško alebo respirátor si nesnímajte na miestach, kde je zvýšený pohyb osôb, teda napríklad na chodbách, toaletách, v kuchynke,“ uviedla hovorkyňa.

Hygienici odporúčajú čo najviac obmedziť fyzický kontakt so spolupracovníkmi či klientmi, napríklad využívaním on-line technológií alebo telefonickej komunikácie. Na poradách, ktoré sa uskutočňujú prezenčne, by sa mali zúčastňovať iba tie osoby, ktorých prítomnosť je nevyhnutná.

Vyhýbajte sa spoločným priestorom

Spoločným priestorom by sa mali ľudia vyhnúť aj v prípade jedální, kantín či kuchyniek pri stravovaní. Rovnako je dobré obmedziť používanie výťahov. „Odporúčame, aby sa kapacita výťahov znížila aspoň na štvrtinu maximálne povoleného počtu osôb,“ spresnila Račková.

Na pracovisku je dôležité časté a dôkladné vetranie

Pri vstupe do miestnosti ÚVZ odporúča otvoriť okná približne na 15 minút, a to najmä vtedy, keď sa tam predtým zdržiavalo viacero ľudí. Pri vstupe na pracovisko, ako aj na ňom treba dbať na zvýšenú hygienu rúk a dezinfekciu.

„Nevstupujte do osobnej zóny kolegov a nedotýkajte sa predmetov, ako myš, klávesnica, písacie či kancelárske potreby, iné pracovné nástroje, ktoré používajú iné osoby,“ priblížili odborníci s tým, že často používané plochy netreba zabúdať dezinfikovať.