StoryEditor

Rodinné auto do terénu Nissan Pathfinder

03.12.2006, 23:00
TEST. Nissan Pathfinder 2,0 dCi CVT LE má dynamický štýl aj dávku extravagantnosti.
Pathfinder je predstaviteľom novej triedy rodinného vozidla určeného aj do ťažkého terénu. Jeho až sedemmiestna karoséria má najnižší koeficient odporu vzduchu vo svojej triede (cx 0,38), hoci na to nevyzerá. Dynamický štýl i veľkú dávku extravagantnosti prevzala po štúdii Dunehawk, ktorú Nissan predstavil na autosalóne vo Frankfurte už v roku 2003. Interiér robustného tereniaka profituje z veľkého rázvoru náprav (285 cm) a je až prekvapivo priestranný. Použité materiály len chválime. Pôsobia hodnotne a zároveň sa aj ľahko udržiavajú. To je v prípade auta tejto kategórie vždy veľmi dôležité. Pathfinder, ktorý sme skúšali, mal aj vyslovene luxusné prvky. Kožené čalúnenie, bixenonové svetlá, vcelku kvalitné audio, viacpriestorovú klimatizáciu a aj navigačný systém s veľkou farebnou obrazovkou. Škoda len, že mu chýbala digitálna mapa nášho územia.



Do každých podmienok
Predovšetkým v teréne prídu vhod krátke previsy karosérie a veľkorysá svetlá výška auta 238 mm. Predný nájazdový uhol má hodnotu 33 a zadný 25 stupňov. Pohon všetkých kolies ALL MODE, známy z modelov X-Trail, je v Pathfinderi rozšírený o redukovaný prevod do ťažkého terénu. Požadovaný režim jazdy sa zapína štýlovo, elektronicky, tlačidlom na prístrojovej doske. Tri režimy jazdy možno voliť počas jazdy a režim 4WD (Lo) je možné zaradiť iba vtedy, keď vozidlo stojí. Senzory ABS, gravitačného zrýchlenia a rýchlosti otáčania vozidla okolo zvislej osi komunikujú so systémom ALL MODE 4x4, aby zistili prípadný prešmyk na ktoromkoľvek kolese. V závislosti od podmienok, ESP+ buď zapojí systém ABS, aby pribrzdil prekĺzavajúce koleso, prípadne zapojí pohon všetkých štyroch kolies alebo aktivuje systém trakčnej kontroly. Svornosť zadného diferenciálu nahrádza pribrzďovanie prešmykujúceho kolesa. Nissan Pathfinder má klasickú koncepciu. Jeho karoséria je pripevnená o oceľový rebrinový rám a pod prednou kapotou má turbodiesel.
Nestratí sa ani na diaľnici
Zdvihový objem 2,5 litra efektívne plní druhá generácia priameho vstrekovania common rail. Štvorvalec má turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Slúži mu ku cti, že jeho tvorcovia mysleli aj na ekológiu, výfuk má filter pevných častíc. Nami skúšaný päťstupňový automat obsluhoval silu 128 kW, čo je 174 koní. Nissan Pathfinder s moderným agregátom dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h a z pokoja na rýchlosť sto kilometrov za hodinu akceleruje za 12,5 sekundy. Pochvalu si zaslúži za spotrebu. Ani pri ostrejšom nasadení v ťažkom teréne si nevypýta viac než 12 litrov nafty na 100 kilometrov. Vďaka krútiacemu momentu s maximom 403 Nm ťahá mohutný offroad bez reptania aj príves s hmotnosťou až tritisíc kilogramov. Výlet s jachtou k Jadranu je s ním teda splniteľný sen. Vďaka kompromisne mäkko naladenému podvozku nie je cestovanie s týmto skutočne veľkým autom žiadny problém, naopak. Pri vyšších otáčkach je tichší, na ceste budí rešpekt a poskytuje posádke bezpečnosť a komfort porovnateľný s limuzínami strednej triedy.



ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor:
2,5 R4 dCi
Max. výkon: 128 kW (174 k)
Max. krút. moment: 403 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 12,5 s
Max. rýchlosť: 230 km/h
Rozmery: 4,74 x 1,85 x 1,78 m
Rázvor: 2,85 m
Pohot. hmotnosť: 2 280 kg
Komb. spotreba: 10,1 l/100 km
Batožinový priestor: 515 l
Brzdený príves: do 3 000 kg

PLUSY:
Dizajn a štýl
Motor a podvozok
Komfort a bezpečnosť
MÍNUSY:
Prevodovka CVT, hlučný motor
Subtílne predné sedadlá
menuLevel = 2, menuRoute = dennik/aktualne-spravy, menuAlias = aktualne-spravy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
27. apríl 2024 00:56