25.02.2019, 08:00

Športy, s ktorými môžete začať aj sami

Cukrovka a obezita sú ochorenia, ktoré signalizujú, že váš životný štýl nie je v poriadku. Telo vám hovorí, aby ste sa starali o seba. Dbajte na zdravú stravu! Športujte! Ale ako začať? Máme pre vás nejaké tipy.

Športy, s ktorými môžete začať aj sami
Zdroj: diabetik

 

Svižná chôdza

Je zo športových aktivít úplne najjednoduchšia. Začať môžete krátkou prechádzkou. Stačí napríklad, keď vystúpite z autobusu o jednu zástavku skôr. Prechádzka vám nielen prevetrá hlavu po práci, ale po čase tiež spevní nohy a kosti a dodá výkonnosť. Postupne môžete zvyšovať tempo a dĺžku. Prechádzka by mala trvať najmenej 30 minút aspoň trikrát v týždni. Napríklad, človek vážiaci 92 kilogramov spáli za 30 dní (ak sa venoval chôdzi hodinu denne) celkom 18-tisíc kcal. Jeden kilogram tuku obsahuje okolo 7-tisíc kcal.

Po mesiaci pravidelných prechádzok môžete takýmto spôsobom spáliť takmer dva kilogramy tuku.

 

Účinná cyklistika

Vytiahnite bicykel z garáže alebo si ho na skúšku požičajte a vydajte sa na najbližší cyklistický chodník. Bicykel vám môže ušetriť aj kus cesty na poštu alebo do obchodu. Jazda na bicykli počas krásneho slnečného dňa vám dodá nielen energiu, ale tiež radosť a pocíť sviežosti do života. Začnite pomaly, menšími vzdialenosťami a postupne pridávajte. Nezabudnite na prilbu a reflexné prvky. A pozor na hypoglykémiu. Za hodinu klasickej cyklistiky (15 km/h) spáli 90 kilogramový muž približne 630 kcal, teda výrazne viac než pri chôdzi.

Pohodové plávanie

Plávanie je zlatý štandard pohodového športovania. Je to šport nielen pre pretekárov, ale výborne sa hodí aj starším ľuďom aj nešportovcom. Aj keď zaplávate len pár metrov a potom si musíte oddýchnuť, nevadí! Dajte si predsavzatie, že po mesiaci pravidelného plávania zvládnete aspoň jeden bazén bez prestávky. Uvidíte, že to zvládnete podstatne skôr. Hodina plávania spáli 900 kcal. To znamená, že ak si pôjdete zaplávať aspoň každý tretí deň na hodinu, za jeden mesiac spálite jeden kilogram tuku.

 Pokiaľ si neveríte, najdôležitejšie je začať. Uvidíte, že ste schopní vydržať a aj keby vám to spočiatku prinieslo trocha nepohody, po pár týždňoch vo fyzickej aktivite nájdete záľubu.  Ak vytrváte aspoň 21 dní, tak sa z občasných prechádzok, plávanie či bicyklovania stane zvyk. To, že ste sa rozhodli pridať do vášho života jeden dobrý zdraviu prospešný prvok, môžete byť na seba hrdý.

 

Rada na záver:

O výbere športu sa poraďte so svojim lekárom. Ten s vami preberie mieru záťaže a vysvetlí, ako sa vyhnúť hypoglykémií.

 

(diastyl.cz)