18.10.2018, 21:08

Jesenné plodiny, ktorá vás zahrejú a pomôžu schudnúť

Jesenné plodiny, ktorá vás zahrejú a pomôžu schudnúť

S príchodom chladnejších jesenných dní si organizmus pýta niečo na zahriatie. Prinášame vám niekoľko tipov na potraviny, ktoré  v tomto sychravom chladnom počasí zahrejú a zároveň pomôžu schudnúť. 

Roztočte to s kalerábom, kapustou aj kelom

Jeseň, pani bohatá, prináša okrem farebných listov aj pestrú plejádu potravín, s ktoré nám pomôžu pri chudnutí. V kuchyni preto určite nesmie chýbať hlúbová zelenina, ako je kapusta, kel, kaleráb, karfiol či brokolica. „Hlúbová zelenina je na chudnutie ideálna.

Kapusta, brokolica, žerucha či karfiol. Táto kapustovitá zelenina tiež bojuje proti ochoreniam srdca.
Zdroj: Pixabay

Obsahuje veľké množstvo vody a má nízku kalorickú hodnotu,“ vysvetľuje výživová špecialistka Martina Dvořáková. Tento typ zeleniny je plný vitamínu C, takže zároveň posilňuje aj imunitu. Z hlúbovej zeleniny sa ľahko a rýchlo pripravujú polievky, ktoré zasýtia a zohrejú. Karfiol a brokolicu sa môže variť, restovať či zapekať s mäsom alebo zemiakmi.

Kráľovná jesene – tekvica

Táto oranžová kráska je symbolom jesene, má veľa druhov a rovnako pestré je aj jej využitie. Nemusíte ju len vyrezávať s deťmi, aj v kuchyni má široké uplatnenie. „Tekvica je vhodná na chudnutie hlavne preto, že obsahuje až 90 % vody, vlákninu, minerály a betakarotén. Semienka sú zas zdrojom zinku a vitamínov,“ hovorí špecialistka Dvořáková.

Tekvica
Zdroj: pexels.com

Príprava tekvice nie je náročná. Okrem slaných jedál je možné ju použiť aj v sladkých, avšak s tými veľmi opatrne v diétnom režime Okrem tradičnej, obľúbenej tekvicovej polievky si môžete pripraviť rizoto či pochutnávať si na semienkach. Jadierka jednoducho opražte nasucho alebo v malom množstve oleja, dochuťte soľou alebo korením. Hodia sa nielen ako posýpka na polievku, ale aj do rôznych šalátov, či len na také drobné „zobkanie“ počas dňa. Z tekvice si tiež môžete pripraviť chutné a zdravé hranolky alebo výbornú kašu ako náhradu za zemiakovú.

Na zahriatie – čili, škorica, zázvor

Ak sa chcete zahriať, pridajte si do jedla trochu chilli, korenia, škorice alebo zázvoru. „Všetky tieto potraviny zahrievajú organizmus, podporujú tvorbu tráviacich štiav a slín, čím uľahčujú trávenie, zmierňujú pálenie záhy a nadúvanie,“ vysvetľuje expertka a dodáva, že v kombinácii s redukčným jedálničkom a pohybom pomáhajú pri spaľovaní tukov. Aj pri konzumácii týchto potravín však platí, že všetko s mierou. Pri ich nadmernom jedení sa môže rýchlo dostaviť nevoľnosť alebo hnačka.

Zázvor
Zdroj: pixabay.com

TIP: Ak chcete zmenšiť tukové zásoby, je dobré vypiť zázvorovú šťavu pred pohybovou aktivitou

Pohyb je základ

Účinný spôsob, ako zahriať telo a spáliť tuky je pohyb. Vyberte si niektoré z kardio aktivít a skombinujte s ľahkým silovým cvičením. Behajte, zahrajte si tenis a squash, sadnite na bicykel či sa prejdite svižným tempom po jesennej prírode. Dôležité je vykonávať akúkoľvek športovú aktivitu s radosťou pravidelne aspoň dvakrát týždenne po dobu 45 minút.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.